Amos Ahola Kohtuus kaikessa, kohtuudessakin.

Avoin kirje Aki Haarolle ja Perttu Nousiaiselle

Nuorisosäätiö pysyy otsikoissa (HS 1.8.2018), Poliisi epäilee Nuorisosäätiön entistä, keskustataustaista johtoa jopa kymmenien miljoonien eurojen hävittämisestä (HS 1.8.2018) - herroille lienee tässä vaiheessa selvää, että keskusta on heittänyt teidät junan alle, ja Kaikkoseltakaan ei enää todennäköisesti joulukorttia tule.

Häkki saattaa heilahtaa tai olla heilahtamatta, mutta maineenne on ainakin auttamatta tässä maassa mennyt, ja eläkevuodet odottavat jossain missä vesi on sinisempää - riippuen toki siitä paljonko olette saaneet rahoista ns. patjaan turvaan.

Mutta, minulla on tarjota teille toinen vaihtoehto.

Kysymys siitä, minne Nuorisosäätiön rahat lopulta hassattiin on mielestäni toisarvoinen verrattuna siihen miten ne alunperin kerättiin.

Esimerkkinä tapaus Koskelantie 72:ssa sijaitseva Nuorisosäätiön kohde nimeltä Kustaa Aadolfin Puisto. Se on rakennettu vuonna 2010 melualueelle, ja HS kirjoitti siitä osuvasti "Tämä asunto voi aiheuttaa kuulovaurion" (TS 27.5.2010) - osaisitte varmasti kertoa millä avuilla tälläinen hanke meni sukkana poliittisen koneiston läpi, ja ketkä kaikki siitä lopulta hyötyivät ja miten.

Muitakin mehukkaita esimerkkejä teiltä varmasti löytyy, mutta olennaista on, että vaikka yleishyödyllisyysstatus helpottaa säätiön varallisuuden kasvattamista, vasta poliittiset päätökset ovat taanneet rahavirran.

Ehdotan siis, että kirjoitatte paljastuskirjan Nuorisosäätiön historiasta, ja nimeätte siinä jokaisen mukana olleen poliitikon vuosien varrelta.  Jos sen teette, lupaan ostaa kymmenen kappaletta (olettaen että kirja on sopuhintainen), ja promota teitä sankareina rosvojen sijaan.

Kirjoittaja on Liberaalipuolueen Helsingin piirin varapuheenjohtaja ja varavaltuutettu, joka toivoisi korpin nokkivan korpin silmää.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Käyttäjän opehuone kuva
Esa Mäkinen

Ihmettelen kyllä häveliästä termiä ”keskustataustainen”. Kyllä ihan reilusti ja suoraan voisi sanoa, että keskustalainen. Nousiainen on ollut Keskustanuorten puheejohtajja ja kaupunginvaltuutettu, Haaro Keskustan hallintopäällikkö ym.

Hämärät, rikolliset talouskuviot ovat aina olleet tissi, jota Kepu imee.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset