Amos Ahola Kohtuus kaikessa, kohtuudessakin.

Hämeentien sulkemisesta johtuvia ruuhkia voisi helpottaa näin

  • @helsinkikymp ei kadu mitään.
    @helsinkikymp ei kadu mitään.
  • Tuosta alikulku yksisuuntaiseksi.
    Tuosta alikulku yksisuuntaiseksi.
  • Parannettu suunnitelma.
    Parannettu suunnitelma.

Maanantaiaamusta alkaen ei Hämeentietä kurvista alaspäin saa kulkea muuten kuin julkisilla, fillarilla tai jalan. Kuten kuvaliitteestä näkyy, Helsingin kaupunkiympäristön viestintää asia naurattaa, mutta epäilen että autoilijoita ei huomisesta alkaen naurata, ainakaan siihen saakka kunnes tilanne jotenkin normalisoituu.

Liitteenä ehdotukseni, joka nopeuttaisi Sörnäisten rantatielle liittymistä Hämeentieltä. Käytännössä kyse on Itäväylän alikulun muuttamisesta yksisuuntaiseksi, joka vähentäisi valojen tarvetta & joutuvoittaisi kulkua, ilman että haittaa juuri syntyy.

Kirjoittaja on Liberaalipuolueen Helsingin piirin varapuheenjohtaja ja varavaltuutettu, joka on ehdolla 2019 eduskuntavaaleissa.

PS. en ole toviin kyseistä alikulkua käyttänyt, jos järjestelyjä on jo muutettu parempaan päin, niin kertokaahan toki kommenteissa, kiitos!

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (3 kommenttia)

Käyttäjän buimonen kuva
Börje Uimonen

Olen tehnyt oman osani vaihtamalla oman työmatkani kokonaan pois Helsingin ruuhkista. Suosittelen kaikille muillekin.

Käyttäjän kosonenjuhapekka kuva
Juha-Pekka Kosonen

Sääliksi käy Hämeentien ja muutaman sivukadun yrittäjiä. Jokunen konkurssi tapahtunee ennen Hämeentien valmistumista.

Sörnäisten rantatiellä harjoiteltiin jo tulevia ruuhkia kun Helen katkaisi taannoin kadun osittain ja siltä oli yksi kaista suuntaansa pois käytöstä. Jonot olivat ruuhka-aikoina pitkälle Hakaniemeen saakka. No, toisaalta Teollisuuskadulle jonotetaan idän suunnasta ruuhka-aikoina jopa Herttoniemestä asti. Suuri on ihmisten tahtotila seistä ruuhkissa joka aamu. Huonot liikennejärjestelyt ovat olleet jo kauppakeskus Redin taakkana ja sama tulee koskettamaan myös Pasilan Triplaa.

Asenteellisesti ajattelevat idiootit tulisi saada pois päättävästä asemasta pikimmiten.

Autoliikenteen tahallinen haittaaminen ja estäminen siirtää yritykset ja veronmaksukykyiset asukkaatkin hiljalleen pois keskustasta.

Ehkä se on jonkun tahtotila?

Käyttäjän Lumedemokratia kuva
Esa Heikkinen

Tahtotilan ideologian tiedämme ja asiasta vastaavan apulaispormestarin toimiston jossa valitettavasti viranhaltija taitaa istua eläkeikään asti. Esikunta ulottuu HSL:n ja sitäkautta ideologinen painostus myös naapurikuntiin, MAL2019-suunnitelma karmeana esimerkkinä.
Helsinki2050Visio antoi jo esimakua ja Helsingin uusi yleiskaava v.2016 räjäytti potin: yksityisautot huut hemmettiin ja sisäänajoväylät poistetaan. Onneksi korkein hallinto-oikeus puuttui asiaan mutta silti Tuusulanväylä ja Vihdintie tullaan hävittämään. Ja Malmin historiallinen lentokenttä. Kehäteiden kavennus ja tietullit ovat tulossa.

Tästä Hämeentiestä tuo kauheus alkaa.

Yleiskaavasta äänestettäessä lähinnä Vihreiden ja kaupungin virkamiesten laatima esitys hyväksyttiin vihreiden, kokoomuksen ja SDP:n äänillä. Vihreä ideologia toi sitten rakennusliikkeille jotka tukevat Kokoomusta oikein jättipotin. SDP:n motiivit hyväksyä yleiskaava? Kertokaa viisaammat jos tiedätte. Niin ja yksi Perussuomalaisten kaupunginvaltuutettu myös äänesti kaavan puolesta.

Jotenkin tuntuu että Helsinkiläiset, siis asukkaat ja veronmaksajat ja tietysti myös muualla asuvat Suomalaiset unohdettiin tässä prosessissa kokonaan. Asukasdemokratiasta ei tietoakaan kun puolueet käskyttivät edustajiaan, kukaan ei kysynyt asukkaiden mielipidettä. Ja Helsingin pääkaupunkina tulisi pitää kunnia-asiana ulkopaikkakuntalaisten tulon ja asioimisen helppoutta. Katin kontit!

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset